Discovery Sport Forum banner
61 - 80 of 314 Posts
Ik heb het antwoorden uitgesteld omdat ik al die problemen had die jullie allemaal hebben ervaren, maar het probleem werd uiteindelijk gediagnosticeerd door mijn dealertechnicus nadat de auto twee keer in de werkplaats was geweest over een periode van 7 weken.
Eerst hebben ze de verwarmingseenheid vervangen, verschillende updates uitgevoerd op software die niet was gedownload, enkele besturingsmodules vervangen, maar deze wijzigingen hebben het probleem nooit opgelost. Pas toen ik de technicus meenam en hem de problemen liet zien die ik ervoer, ging het vooruit. Hij besprak de kwestie met het technische team van LR op het hoofdkantoor en de fout werd herleid tot een brandstofmodule die beschadigd was geraakt en geheugen was kwijtgeraakt. De technicus liet de auto een leercyclus doorlopen, waardoor het probleem van de auto volledig werd verholpen. Geen problemen meer met rijden in de hybride- of EV-modus.
Het technische team van het hoofdkantoor moet op de hoogte zijn van deze kwestie en ik zou voorstellen dat u dit met uw eigen dealers bespreekt. Dit was uiteraard mijn ervaring en die van u kan hetzelfde zijn. Ik hoop dat het helpt.

Dat zou zeer nuttige informatie kunnen zijn, bedankt voor het delen.

Ik heb lradvice laatst hierover gemaild en ze hebben om de gegevens van mijn dealer gevraagd, dus misschien komt de communicatie over het probleem eindelijk op gang. We kunnen alleen maar hopen.

Ik heb een 21 maart evoque p300e - ik heb EV-problemen gehad waarbij de auto plotseling besloot de motor aan te zetten, ondanks dat hij in de EV-modus stond, en niet meer terugschakelde. Hij heeft in totaal 10 weken bij de dealer gestaan sinds september. Ik heb software-updates gehad, een nieuwe elektrische achterste aandrijfeenheid, maar ze besloten dat het een "opbouw van statische elektriciteit" was en hebben "hydrogel" op iets aangebracht - in feite is de auto niet gerepareerd. De EV-modus wordt constant overschreven door de benzinemotor en het lijkt willekeurig wanneer dit gebeurt.

Hij gaat deze week weer terug. Ik heb £1000 compensatie van Land Rover gehad, dus ik hoop dat jullie allemaal hetzelfde krijgen. De EV-ingenieur vertelde me dat het misschien een hogespanningskoelvloeistofding is ????? Maar in feite heeft hij geen idee.
Ik heb ze al verteld dat ik de auto ga teruggeven en een volledige terugbetaling wil voor een auto die nog nooit goed heeft gewerkt.

Het lijkt erop dat ze er gewoon niet zijn met EV/hybride technologie ☹
Mijn disco sport staat er al bijna 3 weken en nog steeds geen teken van de hogespanningskoelvloeistofverwarming! Ik heb ze gevraagd een bekraste lichtmetalen velg te repareren, wat ze doen terwijl de auto in hun werkplaats staat en ze geven me ook een gratis servicebeurt. Het is echter goed om te weten dat je £1000 compensatie hebt gekregen, dus als het probleem aanhoudt, neem ik contact met ze op! Succes allemaal.

Ik heb gewacht met reageren omdat ik alle problemen had die jullie allemaal hebben ervaren, maar het probleem werd uiteindelijk gediagnosticeerd door mijn dealertechnicus nadat de auto twee keer in de 7 weken in de garage was geweest.
Eerst hebben ze de verwarmingseenheid vervangen, verschillende updates uitgevoerd op software die niet was gedownload, enkele besturingsmodules vervangen, maar deze wijzigingen hebben het probleem nooit opgelost. Pas toen ik de technicus meenam en hem de problemen liet zien die ik ervoer, ging het vooruit. Hij besprak de kwestie met het technische team van LR op het hoofdkantoor en de fout werd herleid tot een brandstofmodule die beschadigd was geraakt en geheugen had verloren. De technicus nam de auto mee door een leercyclus die het probleem van de auto volledig verhielp. Geen problemen meer met rijden in hybride- of EV-modus.
Het technische team van het hoofdkantoor zou op de hoogte moeten zijn van deze kwestie en ik zou u willen voorstellen dit met uw eigen dealers te bespreken. Dit was uiteraard mijn ervaring en de uwe kan hetzelfde zijn. Ik hoop dat het helpt.
Bedankt Triggers Broom. Ik heb je bericht gekopieerd en naar de dealer gemaild, dus ze hebben geen excuus! Mij is verteld dat de verwachte aankomsttijd voor mijn koelvloeistofverwarming dinsdag volgende week is, dus duimen maar.

Batterij volledig opgeladen, oplaadkabel aangesloten. Desondanks warmt de pre-conditioning op afstand de auto niet op. Een andere indicatie dat de elektrische verwarming defect is. Ik ben benieuwd naar de diagnose van de werkplaats.
Resultaat van de diagnose in het servicecenter: De hoogspanningsverwarming moet worden vervangen. Vervangend onderdeel is besteld, leverdatum onbekend.
Voor korte afstanden schakel ik nu de verwarming en airconditioning uit en kan ik deze dan puur elektrisch in de EV-modus afdekken. Met een jas is het dankzij het verwarmde stuur en de stoelen zelfs bij lage temperaturen draaglijk. Lange ritten start ik meteen in de hybride modus.

De auto stond er 5 uur lang voordat ze het eens waren met alles wat jullie over de defecte verwarming hebben gepost - ik heb alles met de auto meegenomen en uitgelegd, dus bedankt voor de info! Wedden dat ik anders niet zo snel een diagnose had gehad.
Ze laten me weten wanneer het onderdeel beschikbaar is - hopelijk niet te lang duimen

Goedemorgen,

Ik ben benieuwd of iemand dezelfde ervaring heeft gehad met zijn P300e.

Vanmorgen, in de hybride modus, merkte ik dat de benzinemotor draaide in plaats van de EV, zoals normaal het geval is bij korte ritten. Na ongeveer 15 minuten stopte ik bij een stoplicht en schakelde hem uit en weer in. De auto vertrekt in EV en alles leek in orde. Even later slaat de benzine weer aan en blijft aan, ik probeer EV te forceren maar krijg de volgende melding "EV tijdelijk niet beschikbaar". Nogmaals, stop de auto, zet hem uit, zet hem weer aan, EV werkt prima totdat de benzine weer aanslaat en we weer in dezelfde cyclus zitten.

Interessant genoeg werkt de EV wel, want als je het gaspedaal intrapt of een heuvel oprijdt, voel en zie je de EV-motor aanslaan om de benzine te ondersteunen.

Is er iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt met zijn P300e?

Bedankt
Ik heb net je bericht gezien. We hebben een Evoque P300e die een vergelijkbare storing heeft. Hij rijdt zelden volledig elektrisch, zelfs niet als hij volledig is opgeladen. Het is al enkele maanden zo en is twee keer bij Land Rover Southampton geweest. De eerste keer konden ze niets vinden en de tweede keer hebben ze vastgesteld dat een koelvloeistofverwarming niet werkt. Het onderdeel is al 2 maanden besteld zonder verwachte leverdatum.

Dit benadrukt de lage kwaliteit van (sommige) onderdelen die in DS worden gebruikt.

Welnu, na iets meer dan 3 weken bij de dealer heb ik eindelijk mijn auto terug met een nieuwe hoogspanningskoelvloeistofverwarming, verschillende software-updates en een motor-re-learn!! Tot nu toe gaat het goed, ongeveer 45 mijl gereden en allemaal op EV (uiteraard niet op één lading!) Geen terugkeer naar ICE of hybride. Ze vertelden me vorige week dat het onderdeel vanwege een tekort aan onderdelen pas in december binnen zou komen, maar het kwam woensdag binnen. Gisteren mijn auto teruggekregen. Tot nu toe hebben ze als blijk van goede wil een beschadigde zwarte glanzende lichtmetalen velg gerepareerd en me een gratis serviceplan gegeven, dus het is de moeite waard om te vragen wat ze zullen doen om het ongemak te compenseren. Veel succes allemaal! Houd vertrouwen, want als hij werkt zoals het hoort, is het een mooie auto.

Hoi,

Ik heb precies hetzelfde probleem sinds 30 juli. Had het op 9 september bij de dealers. Ze diagnosticeerden een defecte hoogspanningskoelvloeistofverwarmer. Ze hebben het vervangende onderdeel op voorraad, maar kunnen het niet installeren omdat er een speciale tool voor nodig is. Deze tool is al sinds begin augustus besteld!
70 plated discovery sport (p300e) met 5k mijl, auto ging naar binnen voor diagnose na een amberkleurige motorwaarschuwing en veel misfires, ik werd oorspronkelijk geadviseerd dat ik oké was om ermee door te rijden omdat de boeking een week weg was, dat was 1/11/2021, resultaat van de diagnostische output, de auto zou een catastrofale motorstoring kunnen oplopen als ik zou blijven rijden, dus ze hebben hem van de weg gehaald in afwachting van onderdelen, geen ETA geadviseerd omdat er geen landelijk beschikbaar zijn (hoogspanningsverwarmer).

Hallo allemaal - echt nuttige info hier. Ik heb een 71 plate P300e en hij is geweldig met het hybride systeem sinds we hem hebben (een paar cosmetische problemen bij aflevering). Maar sinds de draadloze CarPlay-update lijkt de auto de motor veel te willen gebruiken. Als ik in EV vertrek, gebruikt hij de batterij totdat ik overschakel naar hybride en de motor vraag met acceleratie. Dan blijft de motor aan en weigert de auto de EV te gebruiken, behalve bij acceleratie. Ook gebruikt de motor de start/stop niet. Ideeën, hangt dit samen met de update (die pas de andere dag is gedaan)? Of iets anders?

Hallo, hier ook een P300e met 71-plaat - ik denk dat er iets in de release notes staat over "het resetten van het leren voor PHEV's"? De mijne was zeker een dag lang erg terughoudend om de motor uit te schakelen, maar lijkt nu min of meer weer normaal te zijn - ik denk dat het hybridesysteem een moeilijke taak heeft (wil de gebruiker op dit moment veel vermogen, of proberen ze brandstof te besparen?), terwijl het toch een soepele ervaring biedt - het starten en stoppen van de motor gaat niet onmiddellijk - ik denk dat de marketingboodschap van "30 mijl EV dan benzine" een beetje te vereenvoudigd is...

Hoi, hier ook een 71-kenteken P300e - ik denk dat er iets in de release notes staat over "het resetten van het leren voor PHEV's"? De mijne was zeker een dag lang erg terughoudend om de motor uit te schakelen, maar lijkt nu min of meer weer normaal - ik denk dat het hybridesysteem een moeilijke taak heeft (wil de gebruiker nu veel vermogen, of proberen ze brandstof te besparen?), terwijl het een soepele ervaring biedt - het starten en stoppen van de motor gaat niet direct - ik denk dat de marketingboodschap van "30 mijl EV dan benzine" een beetje te vereenvoudigd is...
Bedankt - ik heb hem geboekt voor een vreemd geluid bij het remmen (af en toe) bij gebruik van de EV - ik heb het aan de lijst toegevoegd, maar hopelijk lost het zichzelf op! Geïnteresseerd of iemand anders het remgeluid heeft gehad - klinkt een beetje als een schurend geluid en gebeurt maar soms!

Bedankt - Ik heb het geboekt voor een vreemd geluid tijdens het remmen (af en toe) bij gebruik van de EV - Ik heb het aan de lijst toegevoegd, maar hopelijk lost het zichzelf op! Geïnteresseerd of iemand anders het remgeluid heeft gehad - klinkt een beetje als slijpen en gebeurt maar af en toe!
Ik had het lichte slijpende geluid toen ik de mijne ophaalde nadat hij 3 weken binnen was geweest om het probleem met de hoogspanningsverwarming op te lossen. Toen ik de servicezone uitreed, merkte ik het en reed een paar minuten rond op het terrein en ging direct terug naar de servicezone. De monteur stapte met mij in de auto en hij was het ermee eens dat hij het ook kon horen/voelen. Ze keken snel en zeiden dat het stof/roest op de remmen was door 3 weken stil te staan. Ik denk niet dat ik het sindsdien heb gehoord, maar ik zal nu mijn oren openhouden!!!

Ik had het lichte schurende geluid toen ik de mijne ophaalde nadat hij 3 weken binnen was geweest om het hoogspanningsverwarmingsprobleem op te lossen. Toen ik de service area uitreed, merkte ik het en reed een paar minuten rond op het terrein en reed direct terug de service area in. De monteur stapte bij me in de auto en hij was het ermee eens dat hij het ook kon horen/voelen. Ze keken snel en zeiden dat het stof/roest op de remmen was door 3 weken stil te staan. Ik denk niet dat ik het sindsdien heb gehoord, maar ik zal nu mijn oren openhouden!!!
Handig, ik vroeg me af of het dit was!

Goedenavond allemaal. Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met mijn DS P300e EV. Mijn auto heeft net 6000 mijl bereikt, dit probleem begon bij ongeveer 5500 mijl. Ik had een gemiddelde van 95 mpg. (over ongeveer 3000 mijl) Ja, ik gebruik veel EV! Dit is nu gedaald naar een gemiddelde van 64 mpg, omdat de EV vrijwel niet meer bestaat. Bovendien heb ik nu een continu oranje motorwaarschuwingslampje (Emissiefout) - gelukkig heb ik een afspraak voor een servicebeurt op 20-12-21. Mijn eerste gloednieuwe auto en mijn eerste LandRover - enorm gefrustreerd!!

2 december 2021

Hoi daar, ik heb precies dezelfde problemen met mijn gloednieuwe Discovery Hybrid, en er lijkt nog steeds geen oplossing te zijn. LandRover in Nederland erkent het probleem, maar heeft nog geen antwoord. En mijn Discovery valt nu bijna elke dag van tijd tot tijd uit de EV-modus (en natuurlijk met een volledig opgeladen batterij).

Mag ik vragen of de problemen met uw auto zijn opgelost?
Groeten, Ingrid

Goedemorgen,

Ik ben benieuwd of iemand dezelfde ervaring heeft gehad met zijn P300e.

Vanmorgen merkte ik in de hybride modus dat de benzinemotor draaide in plaats van de EV, zoals normaal gesproken bij korte ritten. Na ongeveer 15 minuten stopte ik bij een stoplicht en zette hem uit en weer aan. De auto vertrekt in EV en alles leek in orde. Even later springt de benzine weer aan en blijft aan, ik probeer EV te forceren maar krijg de volgende melding "EV tijdelijk niet beschikbaar". Nogmaals, stop, zet de auto uit, zet hem weer aan, EV werkt prima totdat de benzine weer aanslaat en we weer in dezelfde cyclus zitten.

Interessant genoeg werkt de EV wel, want als je het gaspedaal intrapt of een heuvel opgaat, voel en zie je de EV-motor aanslaan om de benzine te ondersteunen.

Is er iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt met zijn P300e?

Bedankt

61 - 80 of 314 Posts