Discovery Sport Forum banner

Project nr. 2

256 views 11 replies 4 participants last post by  Chelsea1234  
#1 ·
#6 ·
Mijn advies zou zijn om de 300 pk spaarzaam te gebruiken. De voorste power transfer box kost £4k om te vervangen door een onafhankelijke en kan het extra koppel NIET goed aan. De 240 pk diesel heeft de actieve aandrijflijn puur omdat de Haldex 500 Nm koppel niet aankan, verhoog dat met 25% en het GKN-systeem zal moeite hebben. Iemand vinden die bereid is EN de software heeft om de voorste transfer box te vervangen is een hele hoop gelach. Oh en de achteras wordt boos als hij probeert 625 Nm door slechts één van de achterste aandrijfas koppelingen te duwen. Vroeger beperkte de Freelander 2 het vermogen en dus het koppel in de eerste 2 versnellingen om de Haldex en de versnellingsbak te beschermen, misschien deed LR iets soortgelijks voor de DS? Ik wed dat de upgrade mensen dat niet deden.

#7 ·
Als ze ook de snelheidsbeperking in de software hebben verwijderd en u bent in de verleiding om deze 's nachts op de autobahn te gebruiken ……. De versnellingsbak zal na ongeveer 30 minuten boven de 200 km/u oververhit raken en eerlijk gezegd is de wegligging er niet echt op berekend. Laat dat maar over aan de jongens in de Ferrari's.

#10 ·
Of begin met een PHEV, de achteras heeft al een motor van 100 pk, en stem de motor af / vervang deze door 300 pk.
Iedereen die de D180 honderdduizenden kilometers heeft gereden, zal "weten" dat de D240 gewoon onnodig en overdreven is. Aan de andere kant zullen D240-rijders weten dat 240 pk van tijd tot tijd absoluut noodzakelijk is (en beter voor het brandstofverbruik), meer is gewoon verspilling.
Zij met 300 pk geven misschien publiekelijk toe, maar diep van binnen weten ze dat de duw verslavend is.
Chelsea1234 - tijd voor een roadtrip, denk ik, het enige waar de DS in uitblinkt, zijn lange reizen - 800 mijl per dag brengt me in een paar dagen bij mijn ouders, meerdere keren per jaar. Of even naar Duitsland rijden en haar de benen laten strekken.