Discovery Sport Forum banner

DS 2.0d (2016) HSE Motorsysteemfout

6.8K views 7 replies 7 participants last post by  Barnsh  
#1 ·
Hallo, ik heb een probleem met mijn DS. Tijdens het rijden verliest hij alle vermogen en slaat de motor af. Het dashboard geeft een storing in de motor aan. De enige manier om hem weer te starten is door beide brandstofleidingen los te koppelen die in en uit de dieselfilter gaan. Dan start hij meteen, maar de storing keert snel terug. Ik heb de brandstoffilter vervangen, maar dit maakt geen verschil. Ideeën of suggesties? 👍

#2 ·
Je zult een diagnoseapparaat moeten aansluiten op de standaard OBD-aansluiting ergens onder het stuur. Je kunt goedkope Bluetooth-apparaten krijgen die werken met telefoon- of tabletsoftware zoals de Torque-app. Het zal je niet zoveel geven als speciale Landrover-software, maar je zou de foutcode die door de ECU is geregistreerd, moeten kunnen lezen om verder onderzoek te kunnen doen.

#4 ·
De weinige info die we hebben (geen handtekeninginfo) is dat het een model uit 2016 is, dus vermoedelijk nog onder de 3 jaar garantie valt.
De oplossing is uiteraard om contact op te nemen met de dealer via een van de normale kanalen! Nietwaar?

#5 ·
Als het 2016 is, valt het nog onder de garantie. Bel LR Assist. Ofwel telefonisch ofwel door op de knop in het dak te drukken. Als ze je de keuze geven, vraag dan om een LR-technicus in plaats van de algemene AA. Ze zullen het diagnosticeren en indien nodig in de dealer boeken en je een vervangende auto bezorgen. Zeer efficiënt in mijn ervaring.

#6 ·
green genie said:
De weinige info die we hebben (geen handtekeninginformatie) is dat het een model uit 2016 is, dus vermoedelijk nog onder de 3 jaar garantie valt.
De oplossing is uiteraard om contact op te nemen met de dealer via een van de normale kanalen! Nietwaar?
Moet zeggen dat ik ervan uitging dat de auto niet meer onder de garantie viel, aangezien de poster was begonnen met het vervangen van het brandstoffilter.

#8 ·
Kan ook zoiets simpels zijn als een defecte tankdop die vacuĂĽmdruk in het brandstofcircuit veroorzaakt.
De Honda CRV had hier veel last van, een nieuwe tankdop en alles was in orde.